danas je 29.3.2024

Input:

Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima (NN 73/2017) Online razgovor

21.9.2017, , Izvor: Verlag Dashöfer

Pitanje 1: Kako u evidenciji radnog vremena ugostitelja pisati godišnji odmor za radnika koji radi 6 dana tjedno, obzirom u kolektivnom ugovoru piše da se subota ne računa u godišnji odmor ?

Odgovor predavača:Mišljenja sad da u takvom slučaju treba pisati 5 dana po 8 sati kako bi se ispunio fond sati.

Pitanje 2: Je li  obavezno voditi sate korištenja dnevnog i tjednog odmora, ako se upisuje vrijeme od koliko do koliko sati je radnika radio?

Odgovor predavača:Ne treba upisivati sate odmora ako se upisuje vrijeme rada od-do, štoviše novim Pravilnikom je propisano i: "Za radnike kojima je radno vrijeme raspoređeno u jednakom trajanju i jednakom rasporedu po danima, tjednima i mjesecima, poslodavac nije dužan u evidenciji radnog vremena evidentirati podatak o satima korištenja dnevnog i tjednog odmora."

Pitanje 3: Je li potrebno voditi evidenciju radnoga vremena u uredu gdje je radno vrijeme uvijek isto( od ponedjeljka do petka od 08:00 do 16.00)?

Odgovor predavača:Da, potrebno je voditi evidenciju radnog vremena i ako je radno vrijeme jednako raspoređeno, jedino ne treba u tom slučaju upisivati sate dnevnog i tjednog odmora.

Pitanje 4: Je li  potrebno voditi evidenciju radnog vremena za vlasnika direktora d.o.o.?

Odgovor predavača:  Ukoliko direktor ima ugovorenu samostalnost u određivanju radnog vremena ne treba voditi evidenciju o radnom vremenu, no Poslodavac je dužan voditi posebne podatke o radnom vremenu od kojih ovisi ostvarenje pojedinih prava iz radnog odnosa ili u vezi s radnim odnosom.

Pitanje 5:  Ukratko koje su najvažnije izmjene Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima točnije evidencije o radnom vremenu?

Odgovor predavača:  U evidenciji o radniku sada je obvezno 18 podataka, ranije je bilo 25. Zatim evidencija o radnom vremenu:

Za radnike kojima je radno vrijeme raspoređeno u jednakom trajanju i jednakom rasporedu po danima, tjednima i mjesecima, poslodavac nije dužan u evidenciji radnog vremena evidentirati podatak o satima korištenja dnevnog i tjednog odmora.

Evidencija se mora popuniti najkasnije sedmog dana od dana za koji se podaci popunjavaju, ranije je bilo dnevno ažurno.

Vodi se evidencija i za upućene radnike, kao i za one na izdvojenom radnom mjestu, pri čemu poslodavac može zadužiti radnika u tom slučaju da vodi evidenciju koju dostavlja poslodavcu na kontrolu.

Pitanje 6:  S obzirom na to da je manji broj podataka predviđen za evidenciju o radnicima i imamo programsko rješenje da li je nužno mijenjati program i maknuti kategorije koje ne treba voditi?

Odgovor predavača: Mišljenja sam da nije potrebno mijenjati programsko rješenje ako ima više podataka nego što je obvezno.

Pitanje 7:  Moramo li evidentirati sate dnevnog /tjednog odmora u nejednakom rasporedu radnog vremena ako u evidenciji radnog vremena imamo evidentirano radno vrijeme